Allmän info om Fellos abonnemang
Inget av Fellos abonnemang har varken uppsägningstid eller bindningstid. Oanvänd surf flyttas över till nästkommande månad (maximalt 5 GB).
Rabatterade abonnemang för studenter, seniorer och barn
Fello erbjuder abonnemang till lägre priser för studenter, seniorer och barn. Tillhör du någon av dessa grupper så kan du välja bland följande abonnemang och priser.
- 2 GB – 47,5 kronor per månad i två månader, därefter 95 kronor per månad.
- 5 GB – 72,5 kronor per månad i två månader, därefter 145 kronor per månad.
- 10 GB – 97,5 kronor per månad i två månader, därefter 195 kronor per månad.
- 30 GB – 147,5 kronor per månad i två månader, därefter 295 kronor per månad.
Extra funktioner för studenter
För studenter har man ett par attraktiva villkor som gör mobiltelefonin lättare som student. Bland annat så går det att pausa sitt mobilabonnemang i upp till ett år, om man exempelvis skulle göra en utbytestermin eller liknande.
Priser från Sverige till utlandet
Fello har en prismodell för samtal till utlandet som ligger i linje med de flesta andra. Man betalar en öppningsavgift per samtal om 0,65 kronor. Därefter betalar man en minutavgift som beror på vilket land som man ringer till.
Till ett antal populära länder att ringa till, såsom EU-länder, Turkiet, USA, Sydafrika, Japan osv. betalar man 3,35 kronor per minut.
Ringer man till lite ovanligare länder, exempelvis Afghanistan, Bangladesh, Grönland, Gambia eller Uzbekistan så betalar man istället 8,25 kronor per minut.
Man har även en tredje prisplan som gäller många från Sverige avlägsna öar, såsom Falklandsöarna, Mikronesien, Kap Verde och Nya Kaledonien. Till länder i denna zon betalar man 19,35 kronor per minut.
Priser när man befinner sig utomlands
Inom hela EU ringer och surfar man som om man vore hemma. Om man dock befinner sig utanför EU och ringer till Sverige så kan man behöva se upp. Från många länder betalar man mer än 27 kronor per minut vilket kan bli en riktigt obehaglig överraskning på mobilräkningen i slutet av månaden.
Kundservice
Fello erbjuder kundservice via telefon, chatt och e-post. Det går att ringa eller chatta med deras kundtjänst på vardagar mellan 8-17. Man kan även maila till Fello. Då behöver man räkna med upp till 24 timmar för att få svar.
Så tycker kunderna om Fello – betyg från nätet
Här har vi sammanställt olika betyg och kundomdömen för Fello på nätet
Trustpilot
Hos Trustpilot är Fello bland de få mobiloperatörer som fått ett bra betyg. Man har det imponerande betyget 5 av 5, något som Trustpilot betraktar som “Excellent”. Kunderna berömmer bland annat Fellos täckning, lättanvända sida, låga priser och hjälpsamma kundtjänst.
Vi gillar även det faktum att Fello själva gått in och besvarat i stort sett vartenda omdöme som lämnats hos Trustpilot. Detta tyder på ett stort engagemang i kunderna och deras synpunkter.
De få kunder som lämnat negativa omdömen för Fello har bland annat skrivit om att Fellos priser inte är lägst, att man behövt betala höga roamingavgifter under båtresor samt kunder som haft olika typer av tekniska problem.
Google-recensioner
Fello har även fått högsta möjliga betyg bland de Google-recensioner som lämnats. 5 av 5 av totalt 27 recensioner hittills. Här kommenterar kunder att kundtjänsten jobbar hårt för att hjälpa till. Vidare anser många att täckningen är bra och att priserna är låga.
Någon kommenterar även att Fello utmärker sig rejält från lågpris-operatörerna genom att man har en kundtjänst som faktiskt går att ringa. Det är tyvärr något som inte hör till vanligheten.
Rabatter och återbäring
I detta avsnitt listar vi olika rabatter som för närvarande går att använda sig av för att få lägre priser hos Fello.
- 75 kronor i återbäring via Refunder när du tecknar nytt abonnemang hos Fello
Recension och förbättringsidéer
Efter en genomgång av Fello har vi på Mobilabonnemango.se fått en bra upplevelse av mobiloperatören. Man erbjuder lågprisoperatörernas priser i kombination med de dyrare operatörernas service.
Vi har dock några föremål för förbättring hos Fello som vi väljer att lista här.
- Man borde erbjuda mobiler. De flesta som tecknar abonnemang vill ha en mobil till abonnemanget. Fello är alltså inget alternativ för denna kundgrupp.
- Priserna till utlandet är för dyra. Även om man har lägre priser än vissa andra operatörer så är det fortfarande alldeles för dyrt att ringa utomlands, samt att ringa när man befinner sig i utlandet. Detta skulle kunna gå att lösa genom ett tillvalspaket för utlandssamtal eller liknande.